fa-IRen-US

Blog

بررسی تأثیر سلولز پلی یونی (PAC) بر هدر رفت گل حفاری

گل حفاری از مواد جامد خوب یا مواد سنگین ساخته شده و ویسکوزیته بالایی دارد. آنها فقط از آب برای رقیق کردن آن استفاده می کنند.

amir mirshafiei 0 12017 Article rating: No rating
گل حفاری یک مایع مهم در عملیات حفاری است و نقش مهمی در تسریع یا تأخیر آن دارد.
گل حفاری همچنین می تواند زمان و هزینه های حفاری را تحت تأثیر قرار دهد. این مایع در سه نوع پایه گاز ، پایه روغن و پایه آب موجود است وجود دارد.
با توجه به محدودیت در استفاده از گلهای پایه گاز و روغن و همچنین به دلیل ویژگیهای گلهای آب پایه این نوع گلها به دلیل سازگاری با محیط و سهولت کار با آنها اهمیت بیشتری دارند.
برای بهبود خواص رئولوژیکی و افزایش کارایی گلهای پایه آبی در کنترل صافی و پایداری حرارتی ، تحقیقات مختلفا نجام شده.
تلاش برای دستیابی به این هدف با استفاده از افزودنیهای مختلف در گلهای پایه آب و سیالیت بهتر در عملیات حفاری انجام شد.

یک روش سازگار با محیط زیست در تهیه مواد جاذب زیستی بر اساس کربوکسی متیل سلولز

اخیراً با پیشرفت فناوری ، مواد جدیدی وارد بازار می شود که کاربردهای گوناگونی دارد و نیازهای جوامع را در زمینه های کشاورزی ، دارو ، رهاسازی و کنترل دارو ، لوازم آرایشی ، تصفیه فاضلاب صنعتی و آلاینده های محیطی برآورده می کند.

amir mirshafiei 0 12030 Article rating: 1.0
آلودگی محیط توسط Entwala یکی از مهمترین آنهاست نگرانی دانشمندان محیط زیست در دهه گذشته. پلیمرها آبگریز نامحلول در آب با قابلیت جذب جاذب ، یکی از مواد جدید در کنترل و حذف مواد افزودنی در نظر گرفته شده است.
در این مطالعه، پودر کربوکسی متیل سلولز (CMC 82٪ و /) با خلوص 2٪0
استفاده شد. هدف از تولید غذای فوق العاده روزاسه / درجه جایگزینی 5
باتوم زیست محیطی و سازگار با محیط زیست. ابتدا یک تور به من بدهید
عدم حلالیت پودر CMC در طیف وسیعی از دما و زمان مورد آزمایش قرار گرفت 180 درجه سانتیگراد و بوته ها ، 125 ، که ترکیبی از دما 165 است
60 و 45 دقیقه انتخاب شد. ظلم ، قدرت ، نظم زمان خود تا 90 خصوصیات هر یک از شرایط اصلاح حرارتی وزن شده و با آب مخلوط می شود 5 ، 3 ، 5 ، 2 ، 0 ، 5 ، 0 ، 3 ، 0 عامل اتصال اسید بتا سیتریک 1 ، 15 و 20 درصد وزن پلیمر نمونه اصلاح نشده ، کنترل و اصلاح حرارت اضافه شد. موارد زیر نمونه هایی از نظر شرایط هستند ، زمان و دمای خشک شدن را مشخص کنید. نمونه های تولید شده تحت آزمایش چای کیسه ای ، حساسیت به یون ، جذب تحت بار ، تغییر شکل و اندازه ناودان زمان تورم مورد ارزیابی و ارزیابی قرار گرفت.
نتایج نشان داد که واژه آناتومی حرارتی با موفقیت نیاز به استفاده از اتصال متقاطع را برطرف کرد ، به گونه ای ساخته شده است که حداکثر مقادیر جذب در تمام آزمایشات مورد آزمایش قرار گیرد در مقادیر کم ، افزودن عامل اتصال عرضی مشاهده شد.

تهیه نانوبلورهای سلولزی از سلولز آلفا و بهینه سازی شرایط تولید آن

در طول دو دهه گذشته ، نانوبلورهای سلولزی به عنوان یک ماده زیست تخریب پذیر و زیست سازگار به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته اند.

amir mirshafiei 0 12194 Article rating: No rating
گروه جدیدی از مواد سلولزی است که در دو دهه اخیر در زمینه های مختلف تحقیقاتی کاربردها (CNC) سلولز نانوکریستالی گسترده پیدا کرده است.
این نانوذرات اغلب با هیدرولیز اسیدی ترکیبات سلولزی مانند چوب ، پنبه ، نشاسته و غیره تهیه می شوند.
هدف اصلی این مطالعه یافتن شرایط مطلوب برای ایجاد یک سوسپانسیون کلوئیدی پایدار در آب از نانوکریستال های آلفا سلولز بود.
سلولز یک روش بسیار کارآمد است. بنابراین ، شرایط مختلف دما و زمان واکنش برای هیدرولیز اسید انتخاب شد.
درصد عملکرد برای همه سوسپانسیون های حاصل محاسبه شد ، مورفولوژی نانوبلورهای سلولز تهیه شده با استفاده از میکروسکوپ بلورینگی با استفاده از (ESEM) و میکروسکوپ الکترونی روبشی الکترونی محیطی (TEM) مورد بررسی قرار گرفت.
اندازه گیری شد نتایج نشان داد که بالاترین کارایی نانوبلورهای سلولزی (88٪) در 60 دقیقه و (XRD) پراش اشعه ایکس 35 نانومتر و بلورینگی بالا - دمای 60 درجه سانتی گراد به دست آمد.
به طور کلی ، بلورهای میله ای شکل به دست آمده با ابعاد 50 (92)) سلولز آلفا می تواند آن را به منبع مناسب و رقابتی برای تولید نانوبلورهای سلولزی مورد نیاز صنایع مختلف تبدیل کند.

بهینه سازی متغیرهای فرآیند تولید کربوکسی متیل سلولز از سلولز آلفا بدست آمده از لایه های پنبه با استفاده از روش پاسخ سطحی

سلولز یک پلی ساکارید طبیعی و پلیمر خطی است که توسط انرژی خورشیدی در گیاهان مختلف تولید می شود و به عنوان یک ساختار اصلی در دیواره سلولی گیاهان عمل می کند.

amir mirshafiei 0 11789 Article rating: No rating
کربوکسی متیل سلولز (CMC) یکی از مشتقات مهم سلولز است که به طور گسترده در تولید گشنیز به عنوان امولسیفایر مورد استفاده قرار می گیرد.
از تثبیت کننده ، پراکنده کننده ، ضخیم کننده و ژل استفاده می شود. مواد اولیه اصلی برای تولید مشتقات سلولز ، از سلولز موجود در آستر چوبی و پنبه ای.
در این مطالعه ، سلولز آلفا از روکش پنبه برای تولید CMC استفاده شد ، روند
قلیایی شدن با هیدروکسید سدیم برای استخراج سلولز از آستر پنبه آلفا سلولز و سپس CMC از سلولز تولید شد.
بهینه سازی شرایط واکنش با استفاده از روش پاسخ سطحی (RSM) مورد مطالعه قرار گرفت.
طرح آزمایشی روش Box-Benken بود که شامل سه عامل بود زمان واکنش ، غلظت هیدروکسید سدیم و نسبت جرمی مونوکلرواستیک اسید (MCA) به سلولز در فرایند اچینگ (با توجه به سن) است.
بر اساس این طرح ، مقادیر بهینه متغیرهای مستقل شامل زمان واکنش ، غلظت هیدروکسید سدیم و نسبت جرم گشنیز MCA مشخص شد که در این مورد مقادیر / 47٪ و 54.44 دقیقه ، / 95 / سلولز 93 DS0 و / و ویسکوزیته به ترتیب 656 cP بود.
برای تعیین ویژگی های آستر پنبه سلولز آلفا و محصولات تولیدی ، مادون قرمز تبدیل فوریه (FTIR) نمونه های منتخب.

استفاده از تکنیک های جدید مهندسی تثبیت برای افزایش کارایی تثبیت آنتی بادی در سطح نیتروسلولز و نایلون برای استفاده در سیستم های تشخیصی

بسته به نوع بستر ، نوع پردازش ممکن است متفاوت باشد. همچنین ممکن است خواص فیزیکی و شیمیایی بستر مانند خواص مویرگی ، انعطاف پذیری ، بارهای سطحی و غیره تغییر کرده و بر کیفیت تثبیت تأثیر منفی بگذارد.

amir mirshafiei 0 11862 Article rating: 3.0
تثبیت مولکولهای زیستی در بسترهای مختلف به گونه ای که خواص آن را حفظ کرده و کارایی را افزایش دهد ، این پایه برای طراحی و تولید حسگرهای زیستی است.
آنتی بادی ها یکی از مهمترین مولکول های کارآمد برای این منظور هستند است ، هدف از این مطالعه افزایش کارایی تثبیت آنتی بادی بر روی بسترهای نیتروسلولز و نایلون بود.
RSS
1234

Theme picker

قدرت گرفته از: آریا پورتال